Cloud file sharing met Nomadesk

Nomadesk is online cloud file sharing software waarmee via internet op afstand computerbestanden opgeslagen, beheerd en gedeeld kunnen worden volgens het Bring Your Own Device concept. Nomadesk wordt op de Pc’s en laptops van uw medewerkers als cliëntversie geïnstalleerd. Via automatische synchronisatie worden de mappen en bestanden in de cloud en in de cliënt-omgeving gelijk gehouden.

nomadesk authorisedseller

Nomadesk

De tool biedt als het ware een online document management omgeving vergelijkbaar met DropBox. De voordelen van online en lokaal werken worden hierbij gecombineerd. De bestanden zijn namelijk ook offline beschikbaar. De cliënt-installatie zorgt ervoor dat een deel van de lokale harde schijf op PC of laptop gereserveerd wordt voor Nomadesk. Via de Windows-verkenner of Mac-finder worden de nieuwe Nomadesk-stations zichtbaar.

Door gebruik te maken van de Nomadesk cloud oplossing is het investeren in een fysieke (file)server infrastructuur overbodig geworden.

Mogelijkheden

Online bestanden beheren, bewerken en delen. Bestanden kunnen zowel lokaal als in de online variant respectievelijk geplaatst en geüpload worden. Het onder andere kopiëren, verplaatsen en bewerken van bestanden behoort tot de mogelijkheden van Nomadesk. Wijzigingen worden in het onderdeel revisies automatisch bijgehouden. Gebruikers kunnen bij het ontbreken of het langdurig wegvallen van een internetverbinding via de cliënt-omgeving gewoon doorwerken.

Online opslag en Backup

Bestanden worden in de online omgeving van Nomadesk opgeslagen. Er vindt een automatische synchronisatie plaats tussen de lokale en virtuele “kluizen” (Nomadesk-stations). Hierbij wordt gebruik gemaakt van de DeltaSync technologie. Tijdens het synchroniseren worden alleen de wijzigingen bijgewerkt en niet het gehele bestand. Dit bevordert de performance van het synchronisatieproces.

nomadesk logo

Toevoegen van teamleden

Andere gebruikers kunnen uitgenodigd worden voor toegang tot een vault (Nomadesk-station). Hierdoor wordt het online samenwerken aan en delen van documenten mogelijk gemaakt. Tijdens het uitnodigingsproces kunnen diverse niveaus van toegang aangegeven worden.

Overal toegang

Nomadesk bevat niet alleen Windows en Mac cliënt support maar ook  mobiele versies voor de iPhone, iPad, Android, Windows Phone en Blackberry. Hiermee wordt de online filesharing tool ook via mobiele apparaten bereikbaar.

Privacy

De bestanden worden opgeslagen in een datacenter in Nederland. Nomadesk is een Belgisch bedrijf waardoor data Europa niet verlaat en de data niet opgevraagd kan worden door de Amerikaanse overheid onder de noemer van de Patriot Act (EU Safe Harbour Framework).

Beveiliging

De online software wordt via een 256-bit encryptie beveiligd. Wanneer de applicatie afgesloten wordt, wordt de zogeheten vault (Nomadesk-station) onzichtbaar. De uptime is 99,99%. Bij diefstal of verlies van de computer of laptop kan de kluis met mappen en bestanden op afstand vernietigd worden. Deze zogeheten TheftGuard functie werkt met een unieke code in combinatie met het opgegeven wachtwoord.

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden van Nomadesk in uw organisatie?

Neem dan gerust contact op met één van onze Nomadesk specialisten via telefoonnummer 088-2542566 of mail naar info@clickon.nl.
Onze medewerkers zijn op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot en met 17.30.