Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Sluiten

Thuiswerken vanwege het coronavirus: hoe organiseer je dat?

Hét gespreksonderwerp van de dag: het coronavirus. Een groot deel van de wereld staat op z’n kop. Ook het aantal besmettingen in Nederland blijft oplopen. De regering probeert waar mogelijk maatregelen te treffen om de verspreiding van het virus af te remmen. We schudden daarom even geen handen meer. En steeds meer bedrijven vragen hun medewerkers om de komende tijd thuis te werken. Maar hoe organiseer je dit als werkgever of werknemer?

Hoe je thuiswerken vanwege het coronavirus optimaliseert als werkgever

De gezondheid en veiligheid van je werknemers staat natuurlijk voorop. Tegelijkertijd wil je je bedrijf zo goed mogelijk draaiende houden. Klanten mogen geen last ervaren. Daarom wil je de mogelijkheid om thuis te werken vanwege het coronavirus optimaliseren. Bedrijfsprocessen mogen zo min mogelijk verstoord worden. Voor het werk van kantoorpersoneel is dit goed te doen. Met de volgende systemen kunnen je werknemers zonder problemen hun werk thuis uitvoeren. Ook vergaderingen kunnen gewoon doorgaan. De kans is groot dat je de benodigde basismiddelen al in huis hebt.

Microsoft Office 365

Met Microsoft Office 365 kun je met je collega’s op hetzelfde moment in documenten werken. Handig samenwerken dus. Lees meer>

Microsoft Teams

Met Microsoft Teams kun je eenvoudig communiceren en zelfs videobellen. Lees meer>

Lifesize

Lifesize biedt vele voordelen, waaronder de hoge kwaliteit en de mogelijkheid van een open verbinding. Hierdoor is het net alsof je gewoon samen op kantoor zit. En wist je dat er ook een gratis variant is? Lees meer>

3CX Telefonie

Met 3CX Telefonie koppel je je mobiel aan de vaste werktelefoon. Hierdoor bel je gemakkelijk op je mobiele telefoon via de centrale op kantoor naar buiten. En andersom. Niemand heeft in de gaten dat je vanuit huist werkt. Lees meer>

Advies nodig?

Wil je je werknemers de mogelijkheid bieden om thuis te kunnen werken, maar weet je niet goed hoe je dit optimaal inricht? Laat even je gegevens achter in onderstaand contactformulier. Dan bellen we je zo snel mogelijk terug!

Hoe je thuiswerken vanwege het coronavirus optimaliseert als werknemer

Je wordt gevraagd om thuis te werken vanwege het coronavirus. Dat wil je natuurlijk zo efficiënt mogelijk kunnen doen. En achterlopen met je werkzaamheden wil je voorkomen. Als je niet al regelmatig vanuit huis werkte, kunnen we ons goed voorstellen dat dit even wennen is. Met deze tips maken we het thuiswerken graag wat gemakkelijker voor je.

Maak duidelijke afspraken met je werkgever

Door wederzijdse verwachtingen helder te maken voorkom je irritaties.

Behoud je ‘normale’ werkritme

Start om dezelfde tijd op en neem een pauze. Dit bevordert je productiviteit. Ook is het contact maken met collega’s hierdoor makkelijker.

Blijf betrokken

Communiceer regelmatig met je collega’s en relaties. Doe dit niet alleen via mail of telefoon. Heb regelmatig face-to-face contact door te videobellen.

Voorkom afleiding

Creëer indien mogelijk een rustige werkplek. En informeer je werkomgeving.

Bel mij terug

Advies nodig over het optimaal inrichten van thuiswerken? Laat even je gegevens achter. Dan bellen we je zo snel mogelijk terug.

Versturen